Marius Tunduc, președintele Federației Naționale a Crescătorilor de Porumbei din România: “românii trebuie, în mod obligatoriu, să învețe să se marketeze, să se vândă”

7 Februarie 2020

Marius Tunduc este Președinte al Federației Naționale a Crescătorilor de Porumbei din România (FNCPR) din anul 2014, înainte ocupând funcția de Președinte al Comisiei Sportive. În paralel, Marius Tunduc ocupă funcția de Vice-Președinte al Federației Columbofile Internaționale.

Care sunt realizările notabile ale FNCPR, în ultimii ani?

Marius Tunduc: Cea mai mare realizare din istoria Federației este cu certitudine Programul Național de Clasamente, iar aici ne-a ajutat în primul rând tehnologia care acum 20 de ani nu exista.

O altă realizare notabilă a FNCPR este creșterea columbofiliei în România la un nivel extrem de ridicat, atât din punct de vedere al siguranței concursurilor, cât și din punct de vedere a interesului columbofililor pentru asta, trecerea la sisteme live, care face totul mai atractiv și mai interactiv. Clubul Gold este un alt proiect de succes până în momentul acesta, ce oferă columbofililor oportunitatea de a câștiga și bani de pe urma pasiunii lor.
Și nu ar trebui uitate cele 8 etape Naționale la care am ajuns în acest moment, de concursuri de maraton, care la modul sincer ne țin pe toți cu sufletul la gură, vara, în timpul desfășurării lor.

Ce obiective v-ați propus, în numele Federației, pentru perioada următoare?

Marius Tunduc: Ne așteaptă doi ani de foc, pentru că în toamnă organizăm Campionatul Mondial FCI World Champions, după care organizăm Olimpiada, la București, în ianuarie, acela va fi momentul de referință al columbofiliei române.

Este prima dată când se organizează Olimpiada în România și este o oportunitate extraordinară pentru a intra în liga mare, atât pentru noi, ca imagine a țării, dar mai ales pentru columbofili, pentru campioni, pentru toți cei care într-un fel sau altul vor fi prezenți acolo. Va fi evenimentul cu cea mai mare vizibilitate la nivel de mapamond care a existat vreodată în România.

Cu toții ar trebui să ne dăm concursul pentru a beneficia din plin de această oportunitate: noi ca Federație, comercianții de porumbei, comercianții de produse, toți cei care sunt într-un fel sau altul implicați în columbofilie, vor avea acum ocazia să fie extraordinar de vizibili în toată lumea. Campionii noștri, cu atât mai mult, vor avea ocazia să aibă nu doar loturi olimpice, ci și Top 10 Național, Expoziția Națională, alături de porumbeii olimpici, în aceiași sală, și sperăm noi, peste 10,000 de vizitatori din toată lumea, care vor veni și vor vedea pe viu ce înseamnă columbofilia în România. Este chiar un moment care nu trebuie ratat, de către nimeni. Este momentul columbofiliei române.

Acum este eisbergul columbofiliei românești, din 1937, de când a apărut ca mișcare oficială, până în 2021. Dacă politicul a reușit să rateze toate obiectivele importante în ultimii 30 de ani, noi nu avem voie să ratăm acum.

În 2022 organizăm Expoziția Europeană în România. Vor fi doi ani, unul după celălalt, de foc.

Ca proiecte de viitor, pentru perioada cât voi fi Președinte, îmi doresc foarte mult să consolidăm comunitatea columbofilă din România, fiind cu adevărat chiar o familie și să aduc în jurul Federației cât mai multe persoane și firme care ne pot ajuta în scopurile noastre. Doresc să devenim mult mai profesioniști în social media și în tot ce înseamnă identitate vizuală, rebranding.

Totodată, doresc să ieșim spre exterior cu toate forțele și să reușim prin acțiunile noastre să ajutăm columbofilii să devină cunoscuți și de ce nu, să beneficieze și financiar de pe urma pasiunii lor.

În parelel, bine-înțeles, acordăm atenție acțiunilor care se desfașoară în mod normal în țară, supravegherea Campionatului, supravegherea concursurilor, măsuri de siguranță cât mai ridicate. Începând cu anul acesta, absolut toate îmbarcările vor fi filmate live obligatoriu la toate categoriile de concurs.
Se fac pași importanți. Din acest punct de vedere, suntem nr. 1 în Europa la ceea ce înseamnă tehnologizarea și folosirea tehnologiei în beneficiul columbofililor și al porumbeilor.

Cum vedeți evoluția columbofiliei în România?

Marius Tunduc: Încă suntem pe un trend ascendent. Dacă ne raportăm la istoricul organizațiilor în general, perioadele ascendente sunt urmate de perioade descendente, și tot așa. Deocamdată suntem tot pe acest trend ascendent și sperăm să-l păstrăm așa cât mai mult posibil, din toate punctele de vedere.

Mi-aș dori foarte mult ca toți crescătorii noștri care își doresc să vândă porumbei, care doresc să facă mai mult decât un hobby și o pasiune, să treacă în sfera profesionalismului, să învețe ce înseamnă comerțul, în general, să învețe să se promoveze pe toate canalele. Comerțul are același reguli, fie că vorbim de porumbei sau de orice altceva. Nu vine nimeni să îți bată la ușă, trebuie să știi să te vinzi. Cu atât mai mult când pleci din Europa de Est sau din România, trebuie să știi să te vinzi, dar nimic nu este imposibil.

Cred că manifestările acestea două care ne bat la ușă, expunerea pe care oricum o avem la nivel internațional, într-un fel sau altul, pot să ajute foarte mult columbofilii care doresc să facă pasul spre extern.

Dacă ați văzut la noi la Expoziție, anul acesta și în anii trecuți, avem columbofili din Polonia si Croația care vin regulat, cu stand de vânzare. Cel din Croația (Columbodrom Derby Brod) vinde la Fugare un pui dintr-un cuplu format dintr-un porumbel croat și o campioană județeană de la noi. Este cel mai bun exemplu al unui străin care ne ia păsările și ni le vinde, iar noi încă nu suntem capabili să facem asta. Iar Croația e o țară cu 600 de columbofili, am tot respectul pentru el.

Vânzarea și ieșirea spre extern înseamnă participarea la târguri, expoziții, ceva investiție, îți iei un stand, îți faci un catalog și pas cu pas devii cunoscut. Dar piața este foarte mare și în Europa, nu doar în China, unde visăm toți să ajungem, iar lumea se curerește pas cu pas.

Care este aportul Federației în promovarea columbofililor peste hotare?

Marius Tunduc: Acțiunile de bază ale Federației trebuie să vizeze toți columbofilii, nu doar campionii. Știu că există un trend, se tot discută ce face Federația. Federația face foarte multe lucruri care poate nu se văd, pornind de la Gala Campionilor, până la tot ce se întâmplă legat de Campionat. În afara a ceea ce se vede aici, sunt multe alte acțiuni punctuale pe care le marcăm ori de câte ori avem ocazia. Am fost prezenți cu cataloage despre columbofilia română, despre ceea ce se întâmplă în România, în China, la târgurile și expozițiile la care am participat ca Federație.

Mai sunt câteva persoane din România care creează și susțin o imagine foarte bună prin ceea ce fac, poate ca investiții, poate ca relații de prietenie, networking, și încercăm după posibilitățile pe care le avem, să cream o imagine bună și pozitivă României. Dar aceasta este o imagine de ansamblu, Federația nu promovează individual un anume columbofil și nici nu e normal să o facă.

Segmentul de crescători care doresc să ajungă să trăiască din porumbei, trebuie să facă pași în această direcție. Noi îi ajutăm cu tot ce putem, dar nu putem face pașii în locul lor. Trebuie să învețe să se promoveze, să se vândă.

Ce ar trebui să facă un columbofil român pentru a se face cunoscut în țările foarte dezvoltate în columbofilie? Și vorbim aici despre țări precum Belgia, Olanda, unde porumbeii sunt cotați la valori ridicate și unde există o piață foarte bine conturată.

Marius Tunduc: Nu există piață în Vest, este falsă chestiunea aceasta. Un belgian sau un olandez nu va cumpăra de la noi niciodată. Ei în general nu prea cumpără, fac schimburi între ei, dar știu să vândă foarte bine. În schimb, piața foarte bună este în Est: Bulgaria, Ucraina, Ungaria, Slovacia, Cehia iar românii trebuie, în mod obligatoriu, să învețe să se marketeze, să se vândă.

Am fost acum două săptămâni la expoziție în Polonia: 15,000 de vizitatori, 100 de expozanți, niciun român cu niciun stand. În Polonia sunt 50,000 de columbofili, dacă fiecare ar investi 1000 de euro în achiziție de porumbei, ar însemna o piață de 50 milioane de euro. Dar numai un sfert dacă investesc, tot vorbim despre 12 milioane de euro, iar ținta noastră ar putea fi să luăm 10% din acea piață. Ar însemna să aducem în România, anual, aproximativ 1 milion de euro.

Pentru moment, noi vindem doar aici, între noi, doar mutăm banii dintr-un buzunar în altul. Există un potențial uriaș pe care mi-aș dori să-l exploatăm. O balanță comercială este bună când exporturile depășesc importurile. Iar oamenii trebuie să înțeleagă faptul că dacă vrei să vinzi, trebuie să urmezi regulile comerțului. Trebuie să știi să te vinzi, să te promovezi, și să ai ce vinde, dar cel mai important, să știi să vinzi.


Porumbel Maraton te ajută să te promovezi. Atât în România cât și în afara țării.

Dacă ai ceva de vândut, publică-ți Anunțul aici.

Iar dacă ești campion sau ai porumbei campioni, fă-ți cont in Catalogul Columbofililor.

ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

FII PRIMUL CARE COMENTEAZĂ

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

PUBLICĂ COMENTARIUL

Marius Tunduc, președintele Federației Naționale a Crescătorilor de Porumbei din România: “românii trebuie, în mod obligatoriu, să învețe să se marketeze, să se vândă”

7 Februarie 2020

Marius Tunduc este Președinte al Federației Naționale a Crescătorilor de Porumbei din România (FNCPR) din anul 2014, înainte ocupând funcția de Președinte al Comisiei Sportive. În paralel, Marius Tunduc ocupă funcția de Vice-Președinte al Federației Columbofile Internaționale.

Care sunt realizările notabile ale FNCPR, în ultimii ani?

Marius Tunduc: Cea mai mare realizare din istoria Federației este cu certitudine Programul Național de Clasamente, iar aici ne-a ajutat în primul rând tehnologia care acum 20 de ani nu exista.

O altă realizare notabilă a FNCPR este creșterea columbofiliei în România la un nivel extrem de ridicat, atât din punct de vedere al siguranței concursurilor, cât și din punct de vedere a interesului columbofililor pentru asta, trecerea la sisteme live, care face totul mai atractiv și mai interactiv. Clubul Gold este un alt proiect de succes până în momentul acesta, ce oferă columbofililor oportunitatea de a câștiga și bani de pe urma pasiunii lor.
Și nu ar trebui uitate cele 8 etape Naționale la care am ajuns în acest moment, de concursuri de maraton, care la modul sincer ne țin pe toți cu sufletul la gură, vara, în timpul desfășurării lor.

Ce obiective v-ați propus, în numele Federației, pentru perioada următoare?

Marius Tunduc: Ne așteaptă doi ani de foc, pentru că în toamnă organizăm Campionatul Mondial FCI World Champions, după care organizăm Olimpiada, la București, în ianuarie, acela va fi momentul de referință al columbofiliei române.

Este prima dată când se organizează Olimpiada în România și este o oportunitate extraordinară pentru a intra în liga mare, atât pentru noi, ca imagine a țării, dar mai ales pentru columbofili, pentru campioni, pentru toți cei care într-un fel sau altul vor fi prezenți acolo. Va fi evenimentul cu cea mai mare vizibilitate la nivel de mapamond care a existat vreodată în România.

Cu toții ar trebui să ne dăm concursul pentru a beneficia din plin de această oportunitate: noi ca Federație, comercianții de porumbei, comercianții de produse, toți cei care sunt într-un fel sau altul implicați în columbofilie, vor avea acum ocazia să fie extraordinar de vizibili în toată lumea. Campionii noștri, cu atât mai mult, vor avea ocazia să aibă nu doar loturi olimpice, ci și Top 10 Național, Expoziția Națională, alături de porumbeii olimpici, în aceiași sală, și sperăm noi, peste 10,000 de vizitatori din toată lumea, care vor veni și vor vedea pe viu ce înseamnă columbofilia în România. Este chiar un moment care nu trebuie ratat, de către nimeni. Este momentul columbofiliei române.

Acum este eisbergul columbofiliei românești, din 1937, de când a apărut ca mișcare oficială, până în 2021. Dacă politicul a reușit să rateze toate obiectivele importante în ultimii 30 de ani, noi nu avem voie să ratăm acum.

În 2022 organizăm Expoziția Europeană în România. Vor fi doi ani, unul după celălalt, de foc.

Ca proiecte de viitor, pentru perioada cât voi fi Președinte, îmi doresc foarte mult să consolidăm comunitatea columbofilă din România, fiind cu adevărat chiar o familie și să aduc în jurul Federației cât mai multe persoane și firme care ne pot ajuta în scopurile noastre. Doresc să devenim mult mai profesioniști în social media și în tot ce înseamnă identitate vizuală, rebranding.

Totodată, doresc să ieșim spre exterior cu toate forțele și să reușim prin acțiunile noastre să ajutăm columbofilii să devină cunoscuți și de ce nu, să beneficieze și financiar de pe urma pasiunii lor.

În parelel, bine-înțeles, acordăm atenție acțiunilor care se desfașoară în mod normal în țară, supravegherea Campionatului, supravegherea concursurilor, măsuri de siguranță cât mai ridicate. Începând cu anul acesta, absolut toate îmbarcările vor fi filmate live obligatoriu la toate categoriile de concurs.
Se fac pași importanți. Din acest punct de vedere, suntem nr. 1 în Europa la ceea ce înseamnă tehnologizarea și folosirea tehnologiei în beneficiul columbofililor și al porumbeilor.

Cum vedeți evoluția columbofiliei în România?

Marius Tunduc: Încă suntem pe un trend ascendent. Dacă ne raportăm la istoricul organizațiilor în general, perioadele ascendente sunt urmate de perioade descendente, și tot așa. Deocamdată suntem tot pe acest trend ascendent și sperăm să-l păstrăm așa cât mai mult posibil, din toate punctele de vedere.

Mi-aș dori foarte mult ca toți crescătorii noștri care își doresc să vândă porumbei, care doresc să facă mai mult decât un hobby și o pasiune, să treacă în sfera profesionalismului, să învețe ce înseamnă comerțul, în general, să învețe să se promoveze pe toate canalele. Comerțul are același reguli, fie că vorbim de porumbei sau de orice altceva. Nu vine nimeni să îți bată la ușă, trebuie să știi să te vinzi. Cu atât mai mult când pleci din Europa de Est sau din România, trebuie să știi să te vinzi, dar nimic nu este imposibil.

Cred că manifestările acestea două care ne bat la ușă, expunerea pe care oricum o avem la nivel internațional, într-un fel sau altul, pot să ajute foarte mult columbofilii care doresc să facă pasul spre extern.

Dacă ați văzut la noi la Expoziție, anul acesta și în anii trecuți, avem columbofili din Polonia si Croația care vin regulat, cu stand de vânzare. Cel din Croația (Columbodrom Derby Brod) vinde la Fugare un pui dintr-un cuplu format dintr-un porumbel croat și o campioană județeană de la noi. Este cel mai bun exemplu al unui străin care ne ia păsările și ni le vinde, iar noi încă nu suntem capabili să facem asta. Iar Croația e o țară cu 600 de columbofili, am tot respectul pentru el.

Vânzarea și ieșirea spre extern înseamnă participarea la târguri, expoziții, ceva investiție, îți iei un stand, îți faci un catalog și pas cu pas devii cunoscut. Dar piața este foarte mare și în Europa, nu doar în China, unde visăm toți să ajungem, iar lumea se curerește pas cu pas.

Care este aportul Federației în promovarea columbofililor peste hotare?

Marius Tunduc: Acțiunile de bază ale Federației trebuie să vizeze toți columbofilii, nu doar campionii. Știu că există un trend, se tot discută ce face Federația. Federația face foarte multe lucruri care poate nu se văd, pornind de la Gala Campionilor, până la tot ce se întâmplă legat de Campionat. În afara a ceea ce se vede aici, sunt multe alte acțiuni punctuale pe care le marcăm ori de câte ori avem ocazia. Am fost prezenți cu cataloage despre columbofilia română, despre ceea ce se întâmplă în România, în China, la târgurile și expozițiile la care am participat ca Federație.

Mai sunt câteva persoane din România care creează și susțin o imagine foarte bună prin ceea ce fac, poate ca investiții, poate ca relații de prietenie, networking, și încercăm după posibilitățile pe care le avem, să cream o imagine bună și pozitivă României. Dar aceasta este o imagine de ansamblu, Federația nu promovează individual un anume columbofil și nici nu e normal să o facă.

Segmentul de crescători care doresc să ajungă să trăiască din porumbei, trebuie să facă pași în această direcție. Noi îi ajutăm cu tot ce putem, dar nu putem face pașii în locul lor. Trebuie să învețe să se promoveze, să se vândă.

Ce ar trebui să facă un columbofil român pentru a se face cunoscut în țările foarte dezvoltate în columbofilie? Și vorbim aici despre țări precum Belgia, Olanda, unde porumbeii sunt cotați la valori ridicate și unde există o piață foarte bine conturată.

Marius Tunduc: Nu există piață în Vest, este falsă chestiunea aceasta. Un belgian sau un olandez nu va cumpăra de la noi niciodată. Ei în general nu prea cumpără, fac schimburi între ei, dar știu să vândă foarte bine. În schimb, piața foarte bună este în Est: Bulgaria, Ucraina, Ungaria, Slovacia, Cehia iar românii trebuie, în mod obligatoriu, să învețe să se marketeze, să se vândă.

Am fost acum două săptămâni la expoziție în Polonia: 15,000 de vizitatori, 100 de expozanți, niciun român cu niciun stand. În Polonia sunt 50,000 de columbofili, dacă fiecare ar investi 1000 de euro în achiziție de porumbei, ar însemna o piață de 50 milioane de euro. Dar numai un sfert dacă investesc, tot vorbim despre 12 milioane de euro, iar ținta noastră ar putea fi să luăm 10% din acea piață. Ar însemna să aducem în România, anual, aproximativ 1 milion de euro.

Pentru moment, noi vindem doar aici, între noi, doar mutăm banii dintr-un buzunar în altul. Există un potențial uriaș pe care mi-aș dori să-l exploatăm. O balanță comercială este bună când exporturile depășesc importurile. Iar oamenii trebuie să înțeleagă faptul că dacă vrei să vinzi, trebuie să urmezi regulile comerțului. Trebuie să știi să te vinzi, să te promovezi, și să ai ce vinde, dar cel mai important, să știi să vinzi.


Porumbel Maraton te ajută să te promovezi. Atât în România cât și în afara țării.

Dacă ai ceva de vândut, publică-ți Anunțul aici.

Iar dacă ești campion sau ai porumbei campioni, fă-ți cont in Catalogul Columbofililor.

ARTICOLE ASEMĂNĂTOARE

FII PRIMUL CARE COMENTEAZĂ

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

PUBLICĂ COMENTARIUL